ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قلعه کهنه گلشهر مشهد نونوار می‌شود | اعطای پروانه رایگان و وام‌های کم‌بهره به شهروندان

  • کد خبر: ۴۲۲۶۱
  • ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
قلعه کهنه گلشهر مشهد نونوار می‌شود | اعطای پروانه رایگان و وام‌های کم‌بهره به شهروندان
یکی از مطالبات مهم و اساسی ساکنان محله گلشهر مشهد، داستان معبر قلعه‌کهنه است که در سال‌های اخیر و با توسعه شهر مشهد، مشکلات زیادی را برای شهروندان این منطقه به‌وجود آورده است. تصویب تعریض خیابان اصلی قلعه‌کهنه گلشهر تقریبا به ۹ سال پیش برمی‌گردد و با این وجود این مهم هنوز اتفاق نیفتاده است.
بنیامین یوسف زاده | شهرآرانیوز؛ توسعه متوازن شهری و نزدیک‌شدن حاشیه و متن شهر مشهد، همواره به‌عنوان یکی از مطالبات مردمی و همچنین موارد مورد پیگیری مدیران شهری بوده و البته در این مسیر اتفاقات خوبی نیز رقم خورده است. همشهریان گلشهری ما نیز در راستای محقق‌شدن این اتفاق همیشه مطالبه‌گری‌هایی را از مدیران شهری داشته‌اند و به‌همین واسطه طرح‌های متنوعی نیز در این محدوده تاکنون اجرایی شده است.
 
یکی از مطالبات مهم و اساسی ساکنان محله گلشهر، داستان معبر قلعه‌کهنه است که در سال‌های اخیر و با توسعه شهر مشهد، مشکلات زیادی را برای شهروندان این منطقه به‌وجود آورده است. تصویب تعریض خیابان اصلی قلعه‌کهنه گلشهر تقریبا به ۹ سال پیش برمی‌گردد و با این وجود این مهم هنوز اتفاق نیفتاده و همین موضوع باعث شد تا غلامحسین صاحبی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد میهمان گلشهری‌ها شود و راهکار‌های لازم برای این اقدام را بررسی کند.

صاحبی درباره جلسه‌ای که شامگاه گذشته با اهالی محله گلشهر داشت، به شهرآرا گفت: مشکلات کالبدی در زمره مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات حاشیه شهر است که باید برای رفع آن‌ها تلاش زیادی شود.
وی با بیان اینکه اصلاح کالبدی در حاشیه شهر یکی از اولویت‌های مهم شورا و شهرداری مشهد بوده است، ادامه داد: در اواخر دوره چهارم شورای شهر، اهالی قلعه‌کهنه گلشهر درخواستی برای بازگشایی محور شهیدشفیعی داشتند که متأسفانه در دوره قبل فرصت نشد به سرانجام برسد.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در ۳ سال اخیر نیز کاری در این زمینه انجام نشده است، اظهار کرد: با ورود من به شورای شهر، اهالی دوباره خواستند که فرایند بازگشایی که در دوره قبل آغاز شده بود، اجرا شود و به‌همین خاطر دیشب در جلسه‌ای میهمان اهالی این منطقه بودیم و با حضور رئیس سازمان بازآفرینی شهری شهرداری مشهد و معتمدان محلی سازوکار‌های بازگشایی محور و اصلاح کالبدی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به استقبال اهالی محله گلشهر از طرح شهرداری برای بررسی اقدامات لازم گفت: شناسایی اولیه اراضی و خانه‌ها در دوره قبل انجام شده است و قرار شد ظرف یک ماه آینده دفتر تسهیلگری محله با بررسی شرایط موجود، تخریب‌ها و عقب‌نشینی‌های مورد نیاز را گزارش دهند و سپس وارد فاز اجرایی شویم.
صاحبی با بیان اینکه هنوز رقم دقیقی از اعتبار مورد نیاز برای این طرح مشخص نشده است، اظهارکرد: بعد از بررسی‌های لازم، امتیازاتی که هم در دوره چهارم و هم در دوره پنجم اعم از اعطای پروانه‌های رایگان و وام‌های کم‌بهره یا تهاتر و تملک نقدی مشخص شده است، برای اصلاح کالبدی معبر اختصاص خواهد یافت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->